• Page:
  • 1

TOPIC:

ancêtres feminines - female ancestors 8 years 7 months ago #1

• Andreas
  • Andreas's Avatar Topic Author
  • Premium Member
  • Premium Member
Un ami m'a demandé la procedure pour afficher l'ascendance en continue même avec les filles mères.
C'est le cas deux fois consécutive dans la famille de mon épouse. Nous avons pas de possibilité de visualiser un arbre entier.
- - -
A friend asked me the procedure to show all the ancestors of a person, even with unwed mothers.
It's a special case in the family of my wife. We don't see the possibility to show the entire ancestor tree.
MAUPILLÉ & RAUHUT family using webtrees V2.0.11 & V1.7.17

Please Log in or Create an account to join the conversation.

ancêtres feminines - female ancestors 8 years 7 months ago #2

• Jackie
  • Jackie's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Bonjour Andreas,

Voulez-vous dire afficher également la lignée paternelle ? Avez-vous enregistré le père naturel de l'enfant ? Si le père n'est pas inscrit, je ne vois pas comment vous pourriez afficher cette branche. Si le père naturel est présent et relié à l'enfant, vous pouvez ajouter un lien « non marié » _NMR, entre le père naturel et la mère.

Do you mean also display the paternal branch? Have you recorded the natural father of the child? If the father is not listed, I do not see how you could display this branch. If the natural father is present and connected to the child, you can add a link "not married" _NMR, between the natural father and mother.

Last edit: by Jackie.

ancêtres feminines - female ancestors 8 years 7 months ago #3

• Andreas
  • Andreas's Avatar Topic Author
  • Premium Member
  • Premium Member
Bonjour Jackie,

merci de m'avoir mis sur le bon chemin. La question qu'il posait était different et tout à fait facile à expliquer.
Moi je pensais à la difficulté de travailler les listes des "Branches" quand les noms changent de MAUPILÉ en MAUPILET ou MAUPILER.
Ceci necessite un "nom de base" commun à chaque individu d'une famille, avec un nom pris au cours des siècles.

- - -

thank you for putting me on the right path. The question he asked was different and quite easy to answer.
Personally I thought about the difficulty of working with lists of "Branches" when names change from MAUPILÉ to MAUPILET or MAUPILER.
This need a "base name" common to each individual in a family, and a name taken over the centuries.
MAUPILLÉ & RAUHUT family using webtrees V2.0.11 & V1.7.17

• Page:
  • 1