Web based family history software

This Help forum is for issues relates to the latest release (1.3.x). For issues related to beta or svn version please use their own Help forum.
Before asking for help please read "How to request help" by clicking on that tab above here.

Question Listing unmarked individuals died.

  • pcharra
  • Topic Author
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Parle un peu français mais très mal anglais...
More
11 years 1 month ago #1 by pcharra
Listing unmarked individuals died. was created by pcharra
Hello to all
How to make a listing of all unmarked individuals died?
Of course the question is "with webtrees," I can do it by exporting gedcom in another tool.
Thank you in advance.


Listage des individus non marqués "décédé".
Bonjour à tous
Comment faire un listage de tous les individus non marqués "décédé"?
Bien sûr la question est "avec webtrees", je sais faire en exportant le gedcom dans un autre outil.
Merci d'avance.

Patrick Charra
webtrees 2.1.16 [url] genea.charra.net [/url]
OVH PHP 8.0.19 MySQL 5.7.41

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #2 by fisharebest
Replied by fisharebest on topic Listing unmarked individuals died.
The individual list will allow you to filter by dead/living.

Greg Roach - greg@subaqua.co.uk - @fisharebest@phpc.social - fisharebest.webtrees.net

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • pcharra
  • Topic Author
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Parle un peu français mais très mal anglais...
More
11 years 1 month ago #3 by pcharra
Replied by pcharra on topic Listing unmarked individuals died.

fisharebest wrote: The individual list will allow you to filter by dead/living.

Greg thank you for your quick response.
So I have to list all the individuals before applying the filter.
I thought to apply filter (s) before listing.

Merci Greg pour votre réponse rapide.
Je dois donc lister tous les individus avant de pouvoir appliquer le filtre.
Je pensais appliquer le (ou les) filtres(s) avant le listage.

Patrick Charra
webtrees 2.1.16 [url] genea.charra.net [/url]
OVH PHP 8.0.19 MySQL 5.7.41

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #4 by kiwi
Replied by kiwi on topic Listing unmarked individuals died.
Patrick
You don't say why you want to list these people.

If you want to know which people need to be marked as dead so you can mark them dead, then you can use Administration > Batch update > Add missing death records

======= google ===============

Vous ne dites pas pourquoi vous voulez la liste de ces personnes.

Si vous voulez savoir qui les gens ont besoin d'être marqué comme mort si vous pouvez les marquer morts, alors vous pouvez utiliser Administration> Batch mise à jour> Ajouter les actes de décès manquants

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • pcharra
  • Topic Author
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Parle un peu français mais très mal anglais...
More
11 years 1 month ago - 11 years 1 month ago #5 by pcharra
Replied by pcharra on topic Listing unmarked individuals died.

kiwi wrote: Patrick
You don't say why you want to list these people.

If you want to know which people need to be marked as dead so you can mark them dead, then you can use Administration > Batch update > Add missing death records

======= google ===============

Vous ne dites pas pourquoi vous voulez la liste de ces personnes.

Si vous voulez savoir qui les gens ont besoin d'être marqué comme mort si vous pouvez les marquer morts, alors vous pouvez utiliser Administration> Batch mise à jour> Ajouter les actes de décès manquants


Thank you Nigel.
Yes I know this feature that sometimes I use to repair oversights marking died individuals aged for over 110 years. (Set to 110 years in webtrees).
But then it is something else.
I want to list people born there are less than 110 years (eg 103 years) and which are not marked dead. I want to compare this list to death notices appearing in newspapers. (These notices are now available online since 6 or 7 years).

Merci Nigel
Je connais en effet cette fonctionnalité que j'utilise de temps en temps pour réparer des oublis de marquage décédée pour les personnes âgées de plus de 110 ans. (Paramétré ainsi dans webtrees).
Mais là il s'agit d'autre chose.
Je souhaite lister les personnes nées il y a moins de 110 ans (exemple 103 ans) et qui ne sont pas marquées décédées. Je souhaite comparer cette liste aux avis de décès paraissant dans les journaux. (Ces avis sont désormais disponibles en ligne depuis 7 ou 8 ans).

Patrick Charra
webtrees 2.1.16 [url] genea.charra.net [/url]
OVH PHP 8.0.19 MySQL 5.7.41
Last edit: 11 years 1 month ago by pcharra.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago - 11 years 1 month ago #6 by kiwi
Replied by kiwi on topic Listing unmarked individuals died.

I want to list people born there are less than 110 years (eg 103 years) and which are not marked dead. I want to compare this list to death notices appearing in newspapers. (These notices are now available online since 6 or 7 years).


OK, that is different.

I also like to research people who might be dead. I use the statistics page (Charts > Statistics) and look at the "Oldest living people". Then look in any sources I can to see if there is a death record.

This is also useful to see errors, such as an individual with age > 200 years! I can quickly find the mistake from here.

=========== google ================

OK, c'est différent.

J'aime aussi rechercher les gens qui pourraient être morts. J'utilise la page des statistiques (graphiques> Statistiques) et regarde les personnes vivantes les plus âgées. Ensuite, regarder dans toutes les sources que je peux pour voir si il y a un acte de décès.

Cela est également utile de voir les erreurs, comme un individu avec l'âge > 200 ans ! Je peux rapidement trouver l'erreur ici.
Last edit: 11 years 1 month ago by Jackie.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • pcharra
  • Topic Author
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Parle un peu français mais très mal anglais...
More
11 years 1 month ago #7 by pcharra
Replied by pcharra on topic Listing unmarked individuals died.

kiwi wrote: I also like to research people who might be dead. I use the statistics page (Charts > Statistics) and look at the "Oldest living people". Then look in any sources I can to see if there is a death record.

This is also useful to see errors, such as an individual with age > 200 years! I can quickly find the mistake from here.

=========== google ================

OK, c'est différent.

J'aime aussi rechercher les gens qui pourraient être morts. J'utilise la page des statistiques (graphiques> Statistiques) et regarde les personnes vivantes les plus âgées. Ensuite, regarder dans toutes les sources que je peux pour voir si il y a un acte de décès.

Cela est également utile de voir les erreurs, comme un individu avec l'âge > 200 ans ! Je peux rapidement trouver l'erreur ici.


Yes, I do that too with exactly the same goals.
"Great minds think alike" ;-)
It is indeed very useful to detect errors such as individual> 200 years.

Oui, je fais ça aussi avec exactement les mêmes objectifs.
"Les grands esprits se rencontrent" ;-)
C'est en effet très pratique pour repérer les erreurs telles qu'un individu > 200 ans.

Patrick Charra
webtrees 2.1.16 [url] genea.charra.net [/url]
OVH PHP 8.0.19 MySQL 5.7.41

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • ToyGuy
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Live like it's Christmas every day - Santa Stephen
More
11 years 1 month ago #8 by ToyGuy
Replied by ToyGuy on topic Listing unmarked individuals died.
Patrick
Rather than making a list, as you inquire, which I would find daunting and perhaps a bit depressing due to the sheer size of what is a mammoth task, I try to bite off a bit that I can more easily chew by using the "On this day" block as a mini listing. Each day, I review this block and I tackle the task of finding and perhaps correcting the possible deaths of anyone over the age of 70, and sometimes even younger, depending on the number of individuals listed. This is a reasonably sized task and now, somewhat a daily ritual, so it is not so challenging as a listing that you suggest. Of course I agree that the STATS page can also be very helpful to identify obvious errors or oversights. Just a suggestion on the "On this day" block since it divides the objective into very manageable pieces (in my opinion), and you may not have considered this option.

by Google translation:
Plutôt que de faire une liste, comme vous vous renseignez, ce que je trouve décourageant et peut-être un peu déprimant en raison de l'ampleur de ce qui est une tâche gigantesque, j'essaie de mordre un peu ce que je peux plus facilement mâcher en utilisant le "Sur ce jour "bloc comme une liste mini. Chaque jour, je passe en revue ce bloc et je s'atteler à la tâche de trouver et peut-être corriger les morts possibles de toute personne de plus de 70 ans, et parfois même plus jeunes, selon le nombre de personnes inscrites. Il s'agit d'une tâche de taille raisonnable, et maintenant, un peu un rituel quotidien, de sorte qu'il n'est pas si difficile que d'une liste que vous suggérez. Bien sûr, je suis d'accord que la page STATS peut également être très utile pour identifier les erreurs ou omissions évidentes. Juste une suggestion sur l'«En ce jour" bloc car il divise l'objectif en morceaux très faciles à gérer (à mon avis), et vous n'avez pas envisagé cette option.

Santa Stephen the Fabled Santa
Latest webtrees at MyArnolds.com
Hosted by webtreesonline.com , a division of GeneHosts LLC
MacOS 10.6.8, Apache 2.2+, PHP 5.4.16, MySQL 5.5.28

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • pcharra
  • Topic Author
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Parle un peu français mais très mal anglais...
More
11 years 1 month ago #9 by pcharra
Replied by pcharra on topic Listing unmarked individuals died.
Stephen thank you very much for your suggestion.
I'll try your method probably more realistic. I had not actually thought of.

Merci bien Stephen pour votre suggestion.
Je vais essayer votre méthode sans doute plus réaliste. Je n'y avais effectivement pas pensé.

Patrick Charra
webtrees 2.1.16 [url] genea.charra.net [/url]
OVH PHP 8.0.19 MySQL 5.7.41

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum
}